Kapalı Çikolata Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır? Avantajları Nelerdir?

Çikolata kistleri, doğal yollar ile çocuk sahibi olmaya engel olabilir ya da yoğun ağrılara sebebiyet verebilir. Bu durum genellikle ilaç ve hormon tedavileri ile kontrol altında tutulur. Ancak ilaç tedavilerinin yeterli olmadığı daha ileri seviyelerdeki endometriozis vakalarında kapalı çikolata kisti ameliyatı gerekli olabilir. Ağrıların giderilmesi, kistlerin teşhisi ya da oluşan yapışıklıkların uzaklaştırılması için, çikolata kisti vakalarında laparoskopik

Çikolata Kisti Nedir

Çikolata kisti (Endometriozis Over), rahim içi zarının çevre dokulara yerleşmesi (endometriozis hastalığı) sonucunda yumurtalıklarda oluşan kistik lezyonlardır. Bu kistler, içi sıvı dolu kahverengi keseciklerdir. Yumurtalıklar, fallop tüpleri ya da herhangi bir çevre dokuda görülebilirler. Kistler bir veya birden fazla sayıda olabilir. Büyüklükleri birkaç santimetreden 20 santimetreye kadar ulaşabilir.

Çikolata kistleri endometriozis hastalığının bir bulgusudur ve özel olarak endometrioma şeklinde adlandırılır. Bu kistlere neyin neden olduğu tam olarak bilinemez. Çoğunlukla hormon üretimi ya da adet sırasında parçalanan rahim içi zarının bir şekilde çevre dokulara yayılmasından kaynaklandığı ileri sürülür. Ancak henüz üzerinde fikir birliği sağlanmış kesin bir nedenden bahsedilemez.

Kapalı Çikolata Kisti Ameliyatı Nedir?

Çikolata kistleri, şiddetli ağrılara ve infertiliteye neden olabilir. Diğer taraftan kist rüptürünün gerçekleşmesi acil cerrahi müdahaleleri gerekli kılabilir. Ancak çoğu erken safha endometriozis vakasında kistlerin neden olduğu istenmeyen durumlar ağrı kesici ilaçlar ve hormon tedavileri ile kontrol altında tutulabilir. İlaç tedavilerinin yanıt vermediği durumlarda laparoskopik kist ameliyatı gerekli olabilir.

Kapalı çikolata kisti ameliyatı, teşhis ve tedavi amaçlı, hastada kesi yapmadan kistlerin uzaklaştırılması ve teşhisini sağlayan kapalı ameliyat tekniğidir. Bazı durumlarda ultrasonografi, tanı konulmasında yetersiz kalır. Kesin tanının konulması ve olası yapışıklıkların saptanabilmesi gibi durumlar için laparoskopi tekniğine başvurulur.

Laparoskopik çikolata kisti ameliyatı, cerrahi işlem sırasında ve sonrasında oluşabilecek komplikasyonları azaltır. Hastanın taburcu olma ve iyileşme süresi kısalır. Bu gibi avantajlar kapalı ameliyatları günümüzde popüler kılar.

Kapalı Çikolata Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Çikolata kisti, çoğu durumda ilaç ve hormon tedavileri ile kontrol altında tutulabilir. Ancak kistin 4 ila 5 cm’den büyük olduğu, şiddetli ağrılara sebebiyet verdiği ya da kanser riski taşıdığı durumlarda çikolata kisti ameliyatı gerektirebilir. Çikolata kisti ameliyatı için açık veya kapalı ameliyat teknikleri kullanılabilir. Ancak genellikle kapalı (laparoskopik) ameliyat tercih edilir.

Laparoskopik çikolata kisti ameliyatındaki amaç, kistleri bölgeden uzaklaştırmak ve neden oldukları şikayetleri gidermektir. Bunun için şu adımlar izlenir:

1. Hastaya anestezi uygulanır.
  2. Hastanın batın bölgesine 10 mm çapında bir ya da birkaç kesi yapılır.
  3. Göbek deliğinden yapılan ilk kesi ile laparoskop isimli ucunda kamera bulunan özel bir araç karından cerrahi işlemler için kullanılacak araçlar da yapılan diğer kesilerden yerleştirilir.
  4. Doktor, ameliyat sırasında laparoskoptan aktarılan görüntüyü bir monitörden izler ve tüm ameliyat süresince işlemleri buradan takip eder.
  5. Kistler uzaklaştırıldıktan ve gerekli cerrahi prosedürler tamamlandıktan sonra kesi bölgeleri kapatılır. Hasta kısa bir süre içerisinde taburcu edilebilir.

Kapalı ve Açık Endometriozis Ameliyatının Farkları Nelerdir?

Kapalı ve açık çikolata kisti ameliyatı arasındaki en büyük fark, açık ameliyatların bazı özel durumlarda yapılmasıdır. Endometriozis kistinde (çikolata kisti) kanser riski varsa, çok büyük ise, açık ameliyat tercih edilebilir. Diğer taraftan daha önceki ameliyatların ve endometriozisin sebep olduğu yapışmalar, açık ameliyat tekniğe başvurulmasına neden olabilir.

Kapalı ve açık çikolata kisti ameliyatlarının diğer bir farkı, kapalı (laparoskopik) ameliyatın, açık ameliyata göre daha az komplikasyon riski taşımasıdır. Aslında ameliyat sırasında ve sonrasında oluşabilecek riskler benzerdir ancak kapalı ameliyatlar daha kısa iyileşme ve günlük rutine dönebilme süreleri vadeder.

Kapalı çikolata ameliyatı, açık ameliyatlarla karşılaştırıldığında daha kısa sürer. Açık kist ameliyatları, diğer organlarla ilgili ikinci bir cerrahi işlem ile birlikte tercih edilebilir.

Endometriozis’te Kapalı Ameliyatın Avantajları – Çikolata Kistleri ve Laparoskopi – Profesör Doktor Gamze Sinem Yücel (Video)

Laparoskopik Endometriozis Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Endometriozis, uzun süreli ve tekrarlayabilen bir rahatsızlıktır. Çikolata kistleri cerrahi prosedürler ile alınmış olsa dahi tekrarlama riski vardır. Bu durum, kapalı çikolata kisti ameliyatı sonrasında bazı hormon tedavilerin uygulanmasını gerektirebilir. Bu tedaviler, genellikle hormonları baskılamak ve yeni kistlerin oluşumunu zorlaştırmak için kullanılır. Ameliyattan birkaç hafta sonra yapılacak ikinci bir seansta, uygulanacak tedaviler kararlaştırılacaktır.

Kapalı çikolata ameliyatından sonra, kesi bölgelerinin hijyenine önem göstermek gerekir. Aksi takdirde oluşabilecek enfeksiyonlar ciddi durumlara sebebiyet verebilir. Genellikle bölgeyi temiz ve kuru tutmak yeterli olur.

Çikolata kist ameliyatı sonrası iyileşme süresi açık ameliyatlara oranla oldukça kısadır. Hastalar çoğunlukla birkaç günlük müşahede sonrası taburcu olur. Sonraki günlerde, normal rutinlerine yavaşça dönmeye başlayabilirler. Ancak çikolata kisti ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler, hastanın yaşı, şikayetleri, beklentileri gibi etkenler ile de yakından ilişkilidir. Bu nedenle doktorun tavsiyelerine uyulmalıdır.

Kapalı Çikolata Kisti Ameliyatı Fiyatları

Kapalı çikolata kisti ameliyatı kistlerin neden olduğu şikayetleri gidermek için yapılır. Hastalığın tedavisi birden fazla aşamayı içerebilir. Bu nedenle kapalı çikolata kisti ameliyatı fiyatları değişkenlik gösterir. Örneğin kişinin henüz erken safha endometriozisi olduğu bir durumda, ameliyat öncesi kullanılan ilaç ve hormon tedavileri maliyetleri artırabilir. Diğer yandan endometriozisin tekrar nüksetmesini engellemek için kullanılan ilaçlar da fiyatları değişken kılar. Son zamanlarda oldukça yaygınlaşan kapalı ameliyat (laparoskopi) tekniği ile yapılan çikolata kisti ameliyatları, kendine özgü teknikler içerdiğinden uzman ve deneyimli bir klinik tarafından yapılmalıdır. Farklı kliniklerin cerrahi tedaviler uygulaması fiyatları değiştirir.

Kapalı çikolata kisti ameliyatı dikişleri kaç gün sonra çıkartılır?

Kapalı çikolata kisti ameliyatı genellikle laparoskopi yöntemi ile yapılır. Bu yöntemde büyük kesilere ihtiyaç duyulmaz. Kullanılan dikiş ipleri çoğunlukla kendiliğinden çözünür. Alınması gerekmez. Ancak aksi bir durumda 7 ila 10 gün içerisinde dikişler alınabilir.

Laparoskopi endometriozis ameliyatı adet düzensizliği yapar mı?

Kapalı çikolata kisti ameliyatı normal şartlar altında adet düzensizliğine yol açmaz. Ancak kullanılan anestezik maddeler ve ameliyat stresi adetlerin düzensizleşmesine neden olabilir. Bunun dışında ameliyatın doğrudan adet düzensizliği ile ilgisi bulunmaz.

Kapalı çikolata kisti ameliyatı sonrası hamile kalınır mı?

Hastaların bir kısmı endometriozisin neden olduğu infertiliteden şikayetçidir. Kapalı çikolata kisti ameliyatı sonrası hamile kalma şansı artar. Uygun tedavi yaklaşımları ile gebelik mümkün olabilir.

Kapalı endometriozis ameliyatı kaç gün sonra iyileşir?

Laparoskopik (kapalı) çikolata kisti ameliyatı sonrası iyileşme süresi ortalama 1 ila 2 hafta arasındadır. Ancak bu süre farklılık gösterebilir.

Laparoskopik çikolata ameliyatı riskli mi?

Kapalı ameliyatlar komplikasyon riskini düşürmektedir. Çikolata kisti ameliyatı için de bu geçerlidir. Ancak daha sonra doğal yollardan çocuk sahibi olmak isteyen bireyler açısından bazı riskler bulunabilir.

Kapalı çikolata kisti ameliyatı ağrı yapar mı?

Kapalı çikolata kisti ameliyatı sonrası bir miktar ağrı olması mümkündür. Bu ağrı açık ameliyatlara oranla daha az şiddetli olacaktır. Ancak kişiye özel durumlar olabileceğinden bir doktora danışmak gerekebilir.

Kapalı endometriozis ameliyatı şişlik yapar mı?

Laparoskopik ameliyatlar sonrası şişlik olması doğaldır. Bu şişlik kullanılan ameliyat tekniği ile ilgilidir ve gün içerisinde azalarak kaybolacaktır.

Kapalı çikolata kisti ameliyatı zor mu?

Kapalı çikolata kisti ameliyatı, açık ameliyatlara göre kolay sayılabilir ancak oldukça karmaşıktır. Uzman bir hekim tarafından yapılması oldukça önemlidir. Özellikle cerrahi işlem sırasında yumurtalıkların zarar görmemesi büyük bir özeni gerektirir.

Laparoskopi endometriozis ameliyatı zararlı mı?

Kapalı çikolata kisti ameliyatı endometriozisin neden olduğu şikayetlerin giderilmesi amacıyla yapılır ve zararlı değildir. Aksine, kistlerin büyümesine ve gelişmesine izin vermek kişinin sağlığı açısından büyük riskler oluşturur.

Kan Uyuşmazlığı Nedir? Kan Uyuşmazlığı İğnesi Yapılmazsa Ne Olur?
Kapalı Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır? Avantajları ve Riskleri