Kalp Şeklinde Rahim Nedir? Rahmin Kalp Şeklinde Olması Nasıl Anlaşılır?

Rahim şekli bozukluğu türlerinden biri olan arkuat uterus, çoğu kadını doğum ve gebelik sorunları açısından endişelendirebilir. Ancak bu şekil bozukluğu gebelik problemlerine yol açmaz. Şekil bozukluklarından kalp şeklindeki rahim çoğu zaman tedaviye ya da cerrahiye ihtiyaç duyulmayan; çoğunlukla normal sayılan şekil bozukluğudur.

Kalp Şeklinde Rahim Nedir?

Normal ve sağlıklı bir kadının rahminin ters armut şeklinde olması beklenir. Kalp şeklinde rahim, olarak bilinen Arkuat Uterus, rahmin üst kısmından hafif bir eğim olmasıdır. Normal şartlar altında rahmin dış üst kısmı dışarı doğru bombelidir. İç kısmı ise aynı doğrultuda düz ya da dışa dönük olabilir. Kalp şeklindeki rahimde, rahmin iç üst kısmı, aşağı doğru eğimlidir. Rahmin üst kısmında oluşan bir çöküntüdür. Bu çöküntünün boyu 1 santimetreden fazla ise başka bir rahim şekli bozukluğu olan bicornuate uterus şeklinde isimlendirilir.

Arkuat Uterus, bir çeşit rahim şekli bozukluğu, olarak sınıflandırılır. Doğuştan gelen bir problem olarak çoğu zaman bir risk veya belirti oluşturmaz. Bu nedenle çoğunlukla bir tedavi gerektirmez. Kalp şeklindeki rahim, oldukça nadir görülür.

Kalp şeklindeki rahim, 3 boyutlu ultrasonografi ya da histerosalpingografi (HSG) ya da ilaçlı rahim filmi yöntemi ile teşhis edilir. Herhangi bir cerrahi işlem ya da başka bir tedavi yöntemini gerektirmez. Diğer rahim şekli bozukluğu vakalarından farklı olarak normal kabul edilir ve çoğu zaman, gebelik açısından riskli değildir.

Kalp Şeklinde Rahim Nasıl Oluşur?

Kalp şeklindeki rahim rahmin, üst kısmının aşağı yönlü bir çıkıntı oluşturması ile meydana gelen rahim şekli bozukluğudur. Normal bir rahimde üst kısım belirli bir açı ile aşağı doğru zaten eğimlidir. Ancak bu eğimin artması rahmi iki parçaya bölüyormuşçasına kalp şeklini alması ile sonuçlanabilir. Bu duruma, arkuat uterus, halk arasında kalp şeklindeki rahim, denir.

Doğuştan, üreme organlarının geliştiği aşamadan itibaren oluşmaya başlar. Normalde, rahim oluşurken iki kısım söz konusudur. Birleşmesi esnasına bazı sorunlar meydana gelebilir. Bunun sonucunda rahim şekli bozuklukları ortaya çıkar. Diğer rahim şekli bozukluklarından farklı olarak bir belirtisi ya da çoğu durumda bir yan etkisi, sonucu olmaz.

Arkuat Uterus Nasıl Anlaşılır?

Arkuat Uterus (kalp şeklindeki rahim), çoğu zaman kendiliğinden anlaşılamaz. Hiçbir belirtisi olmaması, kişinin bu durumu fark etmesini engeller. Genelde klasik jinekolojik muayene esnasında tanı konulur. Kalp şeklindeki rahim tanısı histerosalpingografi yani ilaçlı rahim filmi ile konulur. Rahim filminde normalde çıkıntı olmayan rahim üst kısmında belirgin bir çıkıntı vardır. “v” şeklindeki rahim görüntüsü, kalp şeklini andırdığından, kalp şeklindeki rahim olarak isimlendirilir.

Bununla beraber, herhangi bir risk teşkil etmez. Bu nedenle özel bir tedavi ya da cerrahi işlem gerektirmez. Öte yandan sık rastlanır bir rahim şekil bozukluğu değildir. Bu nedenle kendine özgü bir tedavi şekli yoktur.

Kalp Şeklinde Rahim ve Hamilelik

Kalp şeklindeki rahim durumunda, sağlıklı bir hamilelik için rahim ile ilgili olabilecek bir sorun yoktur. Rahim tıpkı normal hamilelikte olduğu gibi büyüyüp gelişebilir. Diğer yandan endometrium ile ilgili bir soruna da rastlanmaz. Bu iki faktör gebeliğin sağlıklı geçirilmesi için gereklidir. Kalp şeklindeki rahim ve hamilelik herhangi bir soruna neden olmaz. Normal gebeliğin gerektirdiği tüm durumların sağlanması ile, sağlıklı bir gebelik sürdürülebilir.

Kalp şeklindeki rahim, çoğu zaman düşük ile ilişkilendirilse de rahim ağzı ve büyüklüğü ile ilgili sorunlara neden olmaz.

Arkuat Uterus Zararları

Diğer rahim şekil bozukluklarına oranla, kalp şeklindeki rahmin (arkuat uterus) herhangi bir zararı yoktur. Çoğu durumda gebeliğe etkileri endişe duyulmasına neden olabilir ancak, kalp şeklindeki rahmin gebelik konusunda herhangi bir zararı bulunmaz.

Diğer taraftan rahim şekil bozuklukları kadın sağlığı açısından zararlı değildir. Olası sonuçları çoğunlukla gebelik ile alakalıdır. Ancak normal kabul edilen arkuat uterus, doğum ya da gebelik ile ilgili herhangi bir probleme neden olmaz.

Hormonlu Spiral Nedir? Rahim İçi Spiralin Yan Etkileri
Kan Uyuşmazlığı Nedir? Kan Uyuşmazlığı İğnesi Yapılmazsa Ne Olur?